divendres, 15 d’octubre del 2010

Una ruta per a repetir

La montanya de Monserrat està situada al municipi de Monistrol de Monserrat (Bages). És un símbol per a Catalunya i s'ha convertit en un punt de pelegrinatge per a creïents i de visita obligada per a turistes. La montanya esta presidida per el Monestir de Santa Maria de Montserrat, situat a 720 m d'altitud, un lloc expectacular per la bellesa de les muntanyes cilíndriques que aguarden el monestir i per la inmensitat de les instalacions. El Monestir és idoni per a fer una paradeta, visitar museus, l'església i comprar productes típics de la zona. Des de la muntanya de Montserrat s'observa una vista panoràmica de la Barcelona i de les muntanyes del seu voltant.



El que més em va sorprendre va ser la inmensa cantitat de gent que hi visita aquest lloc. Mentre aplegaba al Monestir sols veia cotxes i cotxes, sense la posibilitat de poder estacionar. Una volta baix del cotxe vaig comprendre perquè era popular aquell lloc: tenia un encant especial. El Monestir era un lloc extens, on a mesura que el descubriem anavem maravillan-mos de la historia de la que formavem part. Una volta allí, no vaig poder guanyar les tentacions de putjar a la muntanya de Montserrat, que amb aquelles formes peculiars, em garantizaba una vista més que bonica.


Mentre putjaba per el cender, veia tot tipus de camins que es ramificaven per tota la montanya, em van vindre al cap moltes més excursions a altres monestirs i fins i tot anar a Monistrol de Montserrat. Una volta dalt d'una de les xemeneies, vaig veure baix dels meus peus una gran planícia amb xicotetes localitats, rius i pelegrins que s'acostaven al Monestir de Santa Maria.


En definitiva, visitar la muntanya de Montserrat es un magnífic pla per a passar tot un dia en amics i familiars. És una barreja de cultures, historia, bellesa i paisatges, que t'obligaran a anar moltes més vegades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada